شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند انسجام ترافیکی در جنوب شهر مشهد رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان
سرخط خبرها

فرماندار مشهد مقدس: تمامی مدارس و دانشگاه‌های مشهد برای خدمت رسانی به زائران تا ۵ مهر تعطیل هستند

  • کد خبر: ۱۲۶۰۳۶
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
فرماندار مشهد مقدس: تمامی مدارس و دانشگاه‌های مشهد برای خدمت رسانی به زائران تا ۵ مهر تعطیل هستند
فرماندار مشهد مقدس از آمادگی مدارس و دانشگاه‌ها برای پذیرش زائران در دهه آخر صفر خبر داد.

علی صمدی جوان | شهرآرانیوز، مراسم افتتاحیه قرارگاه خدمت رسانی به زائرین دهه پایانی صفر با حضور نظری استاندار خراسان رضوی، داوری فرماندار مشهد و جمعی از مدیران دستگاه‌های دولتی خراسان رضوی و شهرستان مشهد برگزار شد.
معاون استاندار و فرماندار مشهد مقدس در مورد هدف از تشکیل این قرارگاه به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: از بزرگترین رویداد‌های سال در مشهد مقدس، آیین سوگواری دهه پایانی صفر و رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت، ولی نعمتمان آقا علی ابن موسی الرضا (ع) می‌باشد و در این ایام، تمامی نگاه‌ها متوجه مشهد و خدمت رسانی به زائران گرامی است.
محسن داوری ادامه داد: از حدود ۴ ماه قبل تاکنون، برنامه ریزی‌های گسترده‌ای در جهت رفاه حال زائران و مسافران گرامی در مشهد صورت گرفته است و امروز قرارگاه قرارگاه خدمت رسانی به زائرین دهه پایانی صفر با ۱۲ کارگروه در قالب ۴ کمیته برای خدمت رسانی مطلوب به میهمانان امام رضا (ع) اففتاح شد.
وی افزود: این ۴ کمیته شامل: اسکان و رفاهیات، تامین و تنظیم بازار، زیرساخت و حمل و نقل و کمیته امنیتی و انتظامی می‌باشند که هریک زیر نظر یکی از معاونین فرمانداری مشهد فعالیت خواهند داشت.

پویش ملی «نذر قدم» ویژه افراد ناتوان

رئیس قرارگاه خدمت رسانی به زائران مشهد ادامه داد: در راستای بهره مندی بیشتر زائران از خدمات، تمامی امور به مردم سپرده شده است و این قرارگاه تقش حمایتی و نظارتی دارد. به عنوان مثال، جهت تردد ایمن و بدون مشکل زائران کم توان و ناتوان، پویش ملی «نذر قدم» برای تردد با ویلچر در نظر گرفته شده است.

داوری خاطرنشان ساخت: تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار اقامتگاه برای زائران در نظر گرفته شده است که هم افرادی که به صورت هیئتی به مشهد آمده اند و هم خانوادگی یا انفرادی، می‌توانند از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: برای بازگشت زائران به شهر‌های خود، مشهد آمادگی دارد تا از ۵ مهر تمامی تدابیر را برای بازگشت آرام این عزیزان مهیا کند و زائران می‌توانند در سامانه‌های رزرواسیون بلیط، هم پیش خرید بلیط داشته باشند و هم از لیست انتظار بلیط‌های اتوبوس بهره‌مند گردند.

افزایش ساعت کار ۸۰۰ نانوایی در شهرستان مشهد

داوری در ارتباط با فعالیت‌های بازار ارزاق تصریح کرد: ارزاق و کالا‌های اساسی به اندازه کافی تامین شده است و مشکلی برای تامین نیاز‌های زائران گرامی نداریم.

وی ادامه داد: اجناس ۱۵ گانه ضروری با نرخ مصوب و به اندازه کافی تامین شده است و در اطراف حرم مطهر، ۴ پایگاه نظارت بر بازار در نظر گرفته شده است که بر عملکرد بازار اشراف خواهند داشت.

داوری خاطرنشان ساخت: در ارتباط با نانوایی‌های سطح شهرستان، سهمیه آرد این واحد‌های صنفی افزایش خواهد یافت و تمامسی ۸۰۰ نانوایی مشهد موظفند از ساعت ۵ بامداد تا ۲۳ نان را به دست مردم برسانند. با این حال، کیوسک‌هایی را در اطراف حرم رضوی پیش بینی کرده ایم که نان بسته بندی ارائه دهند و مواکب و هیئت‌ها با ارائه حواله می‌توانند نان تهیه کنند.

مدارس و دانشگاه های مشهد تعطیل هستند

معاون استاندار و فرماندار مشهد با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای اسکان زائر تصریح کرد: در حال حاضر در کنار اقامتگاه‌های رسمی و هتلی مشهد، مدارس، تکایا، مساجد، سالن‌های ورزشی، پارک ها، کمپ‌ها و. هم آماده پذیرایی از زائران هستند.

داوری ادامه داد: اقدام مهم دیگر، همکاری مساجد با همسایه‌های اطراف خود است تا از ظرفیت منازل به عنوان میزبان زائران بهره‌مند شویم و تاکنون برخی منازل برای این میزبانی اعلام آمادگی کرده اند.

وی متذکر شد: مدارس و دانشگاه‌های مشهد در هفته نخست مهر تعطیل هستند و این اماکن به اسکان زائران دهه پایانی صفر اختصاص یافته‌اند. بر اساس ابلاغ شورای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی همه مدارس شهر مشهد تا پنج مهر تعطیل هستند و مدارس در اختیار اسکان زائران خواهد بود. در نشستی که هفته قبل معاون اول رییس جمهور در مشهد داشتند، ایشان به وزیر علوم اعلام کردند دانشگاه‌ها در مشهد در هفته اول مهر تعطیل است و ظرفیت دانشگاه‌ها به اسکان زائران اختصاص می‌یابد.

داوری در پایان عنوان کرد: در سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور مصوباتی انجام شد که قرار است با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در هفته جاری، این مصوبات اجرایی شده و ابلاغ شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->